tisdag 23 mars 2010

Tvärflöjt

Här är min nya skönhet. Jag har inte spelat något instrument på över tio år vilket jag kan sörja ibland. När jag dessutom bor tillsammans med en musiker så får jag ju ännu mer inspiration till att spela och sjunga.
En morgon när klockan var mer natt än morgon så stod jag i duschen och försökte hålla mig vaken, då kom ja plötsligt fram till att jag önskade mig en tvärflöjt. När jag senare skickade ett SMS om detta till min sambo så trodde han att jag hade blivit galen. Detta var dock en tanke som vägrade släppa. Helt plötsligt såg jag tvärflöjtar överallt. Då gick jag helt enkelt in i samma musik affär som jag tio år tidigare skaffade min första tvärflöt (som jag på den tiden hyrde) och köpte en utan att tveka allt för mycket. Och jag är mycket nöjd över det beslutet. Min sambo säger att om jag nu tröttnar på att spela så kan jag ju i alla fall använda den i min inredning eftersom den är så vacker i sig. Han känner mig allt för väl.





- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar: