onsdag 17 mars 2010

Ahlströms konditori

Nu kan jag nog säga att detta kommer att bli årets sista semla. Efter alla semlor som jag ätit denna säsongen så måste jag nog erkänna att Ahlstöms semlor är bäst i test. Jag sitter på Ahlstöms just nu i min ensamhet och njuter efter varje tugga.





I dag är det en stor dag för mig. Jag ska nämligen gå och skriva kontrakt på en ny lägenhet i Göteborg i eftermiddag. Jag trodde aldrig att denna dagen skulle komma men nu är den äntligen här. Jag har fått en lägenhet mitt i centrala Göteborg. Huset är byggt 1904 (om jag minns rätt) så det är högt i taket och den känns bara så kul att jag verkligen fick kontraktet. Sen är det också behändigt att mina föräldrar bor ett stenkast därifrån.
- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Min son skriver också på kontrakt ... som han och fästmön och länge väntat på ... fast inte i stan men rätt nära dock!
    Lycka till!
    :)

    SvaraRadera
  2. Nej men grattis, så spännade! Vilken vacker lägenhet du har fått tag i, men är ni på väg att lämna Sthlm sedan då eller? Att sitta i ensamhet på café och njuta av ngt gott är som balsam för själen... Mari.

    SvaraRadera
  3. Tigris Predikantan- Visst är det spännande att få ett nytt kontrakt. Nya grannar, Nytt område, Nya kvadratmeter, Nya färger och möbler =)

    Nordingården- Jag har varit redo att lämna Cst ända sen jag kom dit. Problemet är att jobbet finns där som jag fortfarande trivs på och att jag dessutom helt oplanerat har råkat träffa en karl där. =) Det är konstigt det där att man ibland inte kan styra över sitt liv. Det började med ett sommarvikariat och helt plötsligt så bor man över hela sverige samtidigt. Men självklart så är Göteborg fortfarande hem för mig och jag åker dit så fort jag har en ledig minut över.

    SvaraRadera