söndag 28 mars 2010

Lådor

Mitt liv är i en enda röra. Jag brukar alltid säga att jag lever ur en resväska eftersom jag reser så mycket i jobbet. Nu är det snäppet värre. Allting ligger i kartonger. Jag hatar kartonger! Jag trodde aldrig att jag hade så här mycket saker och då har jag ändå gjort många utrensningar. I dag har jag spenderat hela dagen av att rengöra köket och badrummet. Jag är lite ledsen för min tiffanys ring förstördes när jag skrubbade med starkt medel i badrummet. Jag har ju alltid på mig mina ringar så jag hade faktiskt inte en tanke på att den kunde förstöras. Den har blivit nästan grå/svart. Jag undrar om det går att rengöra den i ett silverbad eller om jag måste ta den till en guldsmed och silvra om den.
Hur som hellst när jag stod och skrubbade så tänkte jag lite bittert för mig själv att ens hem är aldrig i närheten av att vara så rent som det är när man lämnar sin bostad. Jag som annars är mycket pedant städar faktiskt inte dörrkanterna om jag inte måste.



- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Göteborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar