onsdag 6 januari 2010

Ledig dag

I dag har både jag och min sambo varit hemma. Vi har städat ut julen, tvättat och haft mys. Jag njuter verkligen av att det är kallt i lägenheten så att jag har anledning att tända fullt med värmeljus mitt på dagen. Jag blir lite stressad av att alla skriver om våren på sina bloggar. Jag är helt överlycklig att det är snö ute. Det har nog aldrig någonsin förut varit snö så här många dagar i rad inne i stan vad jag kan minnas. Jag njuter verkligen att gå till jobbet på morgonen och känna att det knastrar under fötterna. Sen känner man sig inte lika trött heller när det är vitt ute. Jag fasar över att snön ska försvinna och allt bara blir grått, för ännu är det många dar kvar tills våren kommer.



-- Posted from my iPhone

4 kommentarer:

  1. Skönt med nån som tycker lika som jag! :D

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du tycker om mina bilder!
    Detta att det börjas babbla om våren redan...SUCK! säger jag! Julen började ältas i slutet av september...och så nu våren redan..efter jul. Vad beror det på? Kanske att detta med bloggar har blivit nån sorts "karriär" typ: kolla här är jag! kom å gör reportage, jag har redan pyntat...liksom.

    Men sådant struntar jag i. För om man till och med tar ut årstiderna i förskott, vad finns då kvar när de sedan i verkligheten verkligen inträffar?
    En liten fundering bara. :)

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med! Låt det vara vinter! Den ska ju endå passera och visst är det mysigare med snö än slask som det brukar vara!!!
    Jag tror att mässan är över men gå in och kolla på nätet! Det var så många fina djur vi fick se och tovningen var kul!
    Sköt om dig!
    /Eva

    SvaraRadera
  4. Åh vilket gulligt tyg med röda rosor!

    För att hitta liknande koppar så får du nog leta på loppisar/antikaffärer. Brukar finnas rätt så gott om dem, helst om man inte behöver jämnt antal koppar.

    Önskar en skön fredagkväl!

    kram Lena

    SvaraRadera