fredag 29 januari 2010

Före

Min lägenhet i Göteborg behöver en makeover. Jag flyttade in där när jag var 18 och tyckte att lime grönt var en trevlig färg. Sen har lägenheten av någon anledning blivit mer ett förvarings utrymme med möbler som har blivit över lite här och var. Nu ska jag försöka få lite hemkänsla där igen. Har börjat med att slänga ut soffan och den limegröna mattan.



När vi syskon var små så fick vi aldrig sitta i soffan utan att sätta på ett vitt skynke. Det dröjde många år tills mamma gav upp och köpte en skinnsoffa i stället. Projekt för i morgon kommer att bli ihopskruvning av träbordet och trästolarna. De kommer ursprungligen från landet.


Sen skall speglarna målas om eventuellt slängas.


Nya gardiner behövs.Sen tänkte jag att lite nya kuddar ska min mamma få sy till mig.


-- Posted from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar