lördag 20 februari 2010

Kruka

Den har gråa cementkrukan blir fel vart jag än ställer den, så just nu får den vara bredvid mina hjärtan på tråd så länge. I kväll ska jag åka till Östersund. Är lite nervös hur det kommer att gå med tanke på allt snöoväder. Samtidigt tycker jag att det är lite spännande. Lite häftigt är det att få ha upplevt en riktig vinter. Då kan man sen, när man bli gammal, säga med viktig röst: "Jag minns hur det var vintern 2010".


- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Ja, vintern 2010 glömmer vi inte i första taget..

    Östersund och shopping på en söndag?! Finns inte mycket öppet då men i övrigt:

    Prästgatan och Storgatan är två parallella shoppinggator med där ni bor, på Krykgatan.

    Prästgatan är gågata med en massa ( de flesta ) butiker.

    Storgatan har lika mycket butiker men inte så många kedjor, tror det finns en butik med Noa-Noa också om jag inte minns fel: )och en med mycket fina smycken bla fr Jämtländska SNÖ.

    På Storgatan intill hotell Jamtli finns en liten butik med mest silver o svart och med en lätt orientalisk touch, där finns en del guldkorn fr Nordahl tex och säkert ngt som skulle passa på ditt fina brickbord!

    Smågatorna som knyter samman och går mellan Prästagatan och Storgatan finns tex Hamngatan 10 samt Hamngatan 12, inredningsbutiker i lite modernare stil men värda ett besök.

    Och runt hörnet på Indiska på Prästagatn finns en kul loppiskällare på lilla gatan som sluttar ner.

    En stor fin loppis som heter LOPPIS PÅ GÅRN ligger på Storgatan. ( det är Jämtlands auktiosnbyrå som har dem, det är två byggnader)

    Ta en fika på Törners Café på Storgatan, där en finns en massa gott, Killavippen, en enorm boll med maräng, grädde o vit choklad, gudomlig! El en fika på Kondotori Wedemarks på Prästagatan.

    Det är mina Östersundstips om man har ett par timmar på sig, ha så trevligt! Jag jobbar mest fr morg till kväll för att ha min fritid hemma men vi ses säkert nånstans! I morg blir en spännade dag av sms´en att döma.... : ) Mari.

    SvaraRadera
  2. ...och du, du gör altid smakfulla arrangemang i ditt hem! Mari.

    SvaraRadera