torsdag 17 december 2009

Snö på mitt fönster

Tänk att vintern äntligen kom. Mysigast är det att ligga i sängen, insnurrad i täcke och filtar och titta ut genom fönstret. Snöflingorna virvlar i vinden från hustaken. På något konstigt sätt så tänker jag alltid på tiden då jag bodde i Florida när jag ser snö och speciellt när jag själv var snöflinga i "The nutcracker" på Kravis center i Palmbeach,Fl. Det var den roligaste och jobbigaste dans jag någonsin dansat. Musiken är helt underbar. Det är Tchaikovsky, Walts of the snowflakes. Musiken spelades av en live orkester och bara det var en upplevelse att få dansa till. Runt 6 minuter var hela dansen från början till slut vilket är välldigt länge i och med att koreografin är ganska hysterisk med mycket hopp och spring nästan hela tiden. Det fanns inte mycket tid att hämta andan. Dessutom så ringlade det en massa konfetti som skulle föreställa snö som hamnade överallt. Då menar jag verkligen överallt. I ögonen, nästan, halsen, håret osv. Flera månader senare kunde jag fortfarande hitta konfetti som gömde sig i trikåer och liknande. Men det gav en sagoliknande effekt på scen. Jag vet att jag arbetade så hårt för att få vara snöflinga det första året så jag är så stolt att jag faktiskt klarade det.


Jag vet inte om man får använda bilder hur som hellst så i stället för att lägga upp bilder som jag hittade från nätet så länkar jag till ett tidningsutklipp från Palm Beach Post: http://www.pbpulse.com/arts-and-culture/2009/07/11/with-ballet-florida-failure-founder-marie-hale-must-start-over/ Det tråkiga är att Ballet Florida som jag dansade för inte finns längre. Jag har inte haft kontakt med dem på ett tag så jag vet inte exakt varför eller vad som hände men denna tidningsartikel gör det ju lite klarare.

-- Posted from my iPhone

1 kommentar:

  1. Hallå där snöflingan, du är en duktig, mångsidig och färgstark karaktär! Så häftigt att ha medverkat i ngt dylikt!

    Och nu har du sällskap av många "polare" som dinglar ned fr himlen: ) vilken vinter det blev!
    Tja, utan att bli för avslöjande här och om det stämmer och det är "86-ös" för din del så ses vi! Gästade cst igår!

    Ha en bra 4e advent! Mari.

    SvaraRadera