måndag 14 december 2009

Mitt gamla piano

Snart är det jul och dags för lite semester. Det ska bli så himla skönt att vara ledig över jul och min födelsedag i år och kunna fira den i Göteborg.
Min mamma ringde i dag och berättade att hon hade varit och tittat på en ny lägenhet vilket är jättekul. De behöver ju inte så mycket yta när nästan alla barn har flyttat hemifrån. Hon berättade även att vi måste göra oss av med mitt gamla piano som är i bakgrunden av bilden, för det får inte plats om mina föräldrar flyttar. Om jag och min sambo hade haft en större lägenhet så hade jag kört upp det till Stockholm med en gång. Jag har ju en pytteliten lägenhet i Göteborg också, men om jag skulle ställa pianot där så får jag i stort sett bara plats med ett piano och en säng. Det skulle kännas lite överdrivet så jag kanske får inse att pianot får ett bättre liv i pianohimlen.


-- Posted from my iPhone

1 kommentar:

  1. Men vá synd att du inte har plats för det fina pianot! Kan ni inte magasinera det någonstans? Det är för fint för att slängas!

    Jag har mitt gamla piano stående hos pappa. Hans särbo spelar som en gudinna! Jag vill ha hit det men det vill inte sambon :( Men med lite kvinnlig list så står det säkert här när jag känner för det :)

    Den svarta symaskinen är ju snyggast! Men jag skulle nog ta den vita med tanke på finesserna!

    Ta hand om dig Johanna!
    /Eva

    SvaraRadera