tisdag 24 november 2009

Lucia

Den här lilla tjejen hittade jag i mina gömmor i dag när jag var hemma i Göteborg och rotade lite. Halsbandet föreställer en Lucia som jag fick när jag själv var Lucia för många år sedans i USA. Det var i Svenska kyrkan som vi firade Lucia och jag kommer ihåg att det var en känsla av skräckblandad förtjusning. Jag var jätte lycklig över att jag hade blivit utsedd att få vara Lucia men det innebar att jag skulle behöva sjunga en sång helt solo. Vilken minns jag inte men jag var så himla nervös och dessutom satt hela familjen Parnevik i publiken vilket gjorde det hela ännu mer pirrigt. Jag var oerhört tacksam när det hela var över och vad jag minns så gjorde jag inte bort mig totalt i alla fall. Men det är ett litet roligt minne. Denna Lucia ska jag bära i år för att minnas tillbaka.


-- Posted from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar