torsdag 19 november 2009

Köpenhamn

I dag har vi verkligen shoppat loss. Vi tog tåget från Göteborg i morse och kom till Köpenhamn runt kl10 på förmiddagen. Sedan dess har vi oavbrutet sprungit runt i olika butiker och inhandlat allt från noanoa kläder till jul dekorationer. Nu sitter vi på tåget tillbaka till Göteborg och är minst sagt helt slut båda två.
Bilden är från en mysig liten gränd vi hittade.


Den lilla havsfrun, men vem gömmer sig i bakgrunden?


Det var en man som bar sin överviktiga kvinna på ryggen. Jag förstod aldrig riktigt varför den statyn skulle stå bredvid havsfrun...


-- Posted from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Ha, ha, vilken märklig staty bredvid klassikern... och urmysigt hus!! Är det en butik? Var fanns det? Skriv mej gärna mail om det i fall du inte vill skriva det här... Jag ska också till Kph snart, älskar den staden, sommar som vinter! Vilket häftigt och snyggt ur du köpte din sambo, som en stationsklocka!!! Mari.

    SvaraRadera
  2. Jo det var en liten butik vi gick förbi med en massa julgrans dekorationer. Jag kommer tyvärr inte i håg vad gatan heter som vi gick på. Vi hade precis korsat nyhavn och gick på en gata intill slottet. Vi var på väg mot en noanoa outlet vid havsfrun. Jag vet att en korsande gata heter fredrica för jag reagerade på det just för att min syster heter så. Det är inte mycket hjälp tyvärr för jag är urdålig på namn men har ett fotografiskt minne på hur gatorna ser ut i köpenhamn =)

    SvaraRadera