torsdag 1 april 2010

Kök

Det syns inte riktigt i denna bilden men hela köket är målat i lila, och då menar jag verkligen HELA köket(och badrummet). Först hade jag lite panik för lila är inte en färg som jag själv skulle välja. Jag hade ju tänkt att tapetsera väggen i beige-vita rutor. I mitt huvud hade jag redan bestämt mig för att jag skulle ha allting i beige, vitt och blått i köket. Allt mitt porslin är ju blått. Men sen tänkte jag om. Jag vet med mig att det kommer dröja ett tag innan jag kommer att ha tid att sätta igång ett sånt projekt för det är stora ytor som ska målas om och tapetseras och jag känner att vardagsrummet är viktigare att fokusera på först. Så jag bestämde mig helt enkelt att ge lila en chans. Jag tycker att lila är en fin färg men jag har aldrig tänk mig själv i ett lila hem.
Jag gick till Grönbergs interiör för att kolla vad de hade för porslin som skulle passa tillsammans med mitt blåa som jag redan har och lila väggar. Jag kom hem med 3 fat från RICE och 2 från Mateus mycket nöjd, och mycket fattigare.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar